July books

by - 5.8.13

Už jsem se polepšila - za červenec jsem zdolala hned čtyři knihy! Tak hurá na stručné recenze!

První knihou, kterou jsem četla, byl Obraz Doriana Graye od Oscara Wilde. Dlouho jsem měla tuto knihu v kledáčku, tak jsem se na ní s radostí vrhla, protože ji každý vychvaloval. Já z ní bohužel tak nadšená nebyla.

Ve stručnosti - kniha pojednává o Dorianu Grayovi, který je mladý a krásný a inspiruje malíře Basila, aby namaloval jeho portrét. Krátce na to se Dorian seznámí s Basilovým kamarádem Henrym, který vypráví o tom, jak je krása pomíjivá. A tak si Dorian přeje, aby se všechno stárnutí a těžká léta projevovala na obrazu. A hle - stane se. Dorian z toho pak šílí a vůbec celý ten konec se mi nelíbil, už od půlky jsem se tímto čtením vyloženě trápila a těšila se, až sáhnu po něčem jiném... Čekala jsem alespoň, že tam bude nějaká větší scéna / zápletka se Sybilou, ale bohužel.

Hodnocení: 30%

Druhou knihou byla oddychovka, kterou jsem si chtěla trochu spravit náladu. Halina Pawlovská - Zoufalé ženy dělají zoufalé věci. Jedná se o nejúspěšnější knížku této autorky, nikdy jsem od ní nic nečetla, takže jsem zamířila rovnou do top výběru.

A celkem jsem se trefila. Kniha vtipně vykresluje problémy běžného života a ukazuje nám, že musíme brát věci takové jaké jsou a s nadhledem, jinak bychom se z toho zbláznili. Knížka se mi líbila, byla velice čtivá (přečetla jsem ji za jedno odpoledne) a několikrát jsem se u ní zasmála. Rozhodně to není poslední knížka této autorky, kterou budu číst.

Ve stručnosti - Olga Procházková je obyčejná žena s kily navíc, která hledá vhodného partnera. Vždy, když se nějaký objeví na obzoru, je to ten pravý. Na chvíli. A tak se stane, že Olga vystuduje psychologii na vysoké škole, aby se vyrovnala svému muži a nemusela se stydět za práci za pultem. K čemu to, když se s manželem ale rozejde? Na řadě je další muž a další vtipná část života....

Hodnocení: 80%

Třetí knihou bylo Memento od Radka Johna. Kniha je psána dvouúrovňově, tedy skutečnost se prolíná s minulostí vzpomínkami. Knížky na téma drog mě baví, i když jsou si většinou dost podobné. Tak nějak vždy doufám, že třeba zrovna v tomto příběhu to dopadne dobře...
Knížka byla opět čtivá, za dva dny jsem jí zmákla a musím říct, že nejdřív jsem se těch dvou prolínajících se rovin bála, ale bylo to velice pěkně a přehledně napsané.

Ve stručnosti - Michal Otava, ležící v nemocnici, vzpomíná, jak se ještě na škole dostal k drogám a vyvinul si tak závislost. Záchranou zdála se vojna, ale ani ta Michala nedokázala vyléčit, zvlášť po tom, co mu téměř do klína spadla bedna plná morfinu. Se svou dávnou láskou Evou společně živoří a dají se na výrobu pervitinu, aby si vydělali nějaké peníze, které samozřejmě opět utratí za drogy. Jenže Eva otěhotní. Změní se kvůli dítěti? Ne. Otráví se plynem a zemře, zatímco Michal je ve vězení. Po propuštění opět začne brát drogy a ty ho zničí tak, že se jednou probouzí s trvalým poškozením mozku a není schopen samostatného života...

Hodnocení: 80%

Čtvrtou a poslední knížkou byl životopis Steva Jobse napsaný Walterem Isaacsonem. Knížka se mi dostala do ruky spíš náhodou a ani jsem nevěděla, o čem je. Neměla jsem v plánu ji číst, protože jsem si vždy říkala, že životopis musí být hrozně nudný. A hle - tato kniha je ze všech výše zmiňovaných rozhodně nejlepší!

Když jsem viděla, že mám před sebou téměř 670 stránek o jednom člověku, váhala jsem, zda vůbec mám něco takového začít číst. Nevěřila jsem, že bych mohla tuto knihu dočíst do konce. Ale příběh jednoho z nejbohatších mužů planety mě natolik strhl, že jsem měla co dělat, abych knihu odložila alespoň u oběda. Už od samého začátku je vše poutavé, nabité fakty. Pokud váháte, zda číst, jděte do toho!

Ve stručnosti: Jobs chtěl, aby autor napsal jeho životopis proto, aby jeho děti mohly lépe pochopit, jaký jejich otec byl a také proč takový byl. Napsání knihy předcházely destítky rozhovorů nejen s Jobsem, ale i s lidmi z jeho okolí, zejména spolupracovníky, přáteli a nepřáteli a rodinou.

Steva Jobse adoptovali Paul a Clara Jobsovi. Jeho biologičtí rodiče chtěli, aby mu zajistili vysokoškolské vzdlání a slibnou budoucnost. Nač? Steve si to zařídil později sám, i bez vysoké. Už jako malý se zajímal o techniku a s otcem opravoval auta a zkoumal, co jak je a proč to tak je. Záhady šel i studovat, ale jelikož ho škola nebavila, ukončil ji a chodil jen na ty předměty, které ho zajímaly a bavily.

A jak tíhnul k technice, v garáži svých rodičů s kamarády sestrojil první počítač a to vedlo k založení světově známé firmy Apple. Proč název Apple? Jak se dostali na trh, jak zdolávali překážky? Přečte si, je to velice zajímavé! :) Dozvíte se o Billu Gatesovi, Pixaru, Disneymu a nejen o tom zajímavé věci. Já byla vždy unesená z toho, jak byl Steve vůdčí, rozkazoval a vyhazoval lidi bez lítosti. Líbilo se mi, jak je vždy daný produkt popisován, jeho plány, výroba, prodej i propad. Například informace o iPhone mě dostaly.

Dozvíte se ale i spoustu soukromých informací o jeho životě, o manželce Laurene, do které se bezhlavě zamiloval a podrobnosti o jejich poznání, ale i o jeho dětech Eve, Reedovi, Erin a nemanželské Lise. A v neposlední řadě i o jeho boji s rakovinou, s kterou bojoval několik let a nakonec ho přemohla.

Hodnocení: 90%

Četli jste něco z mého výběru? Chystáte se na něco? Povyprávějte :)

You May Also Like